Grafisk profil > Färger
Logotypen använder våra huvudfärger, blått och rött. Utöver dessa två färger används så kallade komplementfärger.
Den blå färgen används som indikator för affärsområdet Medical. Den ljusgröna färgen är tänkt att använda i de fall vi vill kommunicera
affärsområdet Food. Den röda färgen är den dominerande färgen i vår kommunikation. Det särskiljer oss från våra konkurrenter.
Vid användandet av färgerna så försök få förhållandet mellan färgerna enligt storleken på färgrutorna nedan, det gör att vi alltid håller ett
konsekvent utseende.
RÖTT
Passion, partnerskap
spetskompetens och
innovation
BLÅTT
Trygghet och stabilitet,
seriositet.
Affärsområde Medical
GRÖNT
Växtkraft och miljö
Affärsområde Food
ORANGE
Kreativitet
MOSSGRÖN
Långsiktig tillväxt, en
partner att växa med.
Röd
Blå
Grön
Orange
Mossgrön
Tips! Färgprofiler
Använd rätt färgprofil till rätt produktion. CMYK används i regel till trycksaker så som broschyrer eller tidningsannonser. RGB används för visning på skärmar, till exempel hemsidor eller sociala medier. PMS används för mer nischade tryckproduktioner. Exempelvis kan det användas vid tryck av skyltar.