Logotypen använder våra huvudfärger, blått och rött. Utöver dessa två färger används så kallade komplementfärger.

Den blå färgen används som indikator för affärsområdet Medical. Den ljusgröna färgen är tänkt att använda i de fall vi vill kommunicera
affärsområdet Food. Den röda färgen är den dominerande färgen i vår kommunikation. Det särskiljer oss från våra konkurrenter.

Vid användandet av färgerna så försök få förhållandet mellan färgerna enligt storleken på färgrutorna nedan, det gör att vi alltid håller ett
konsekvent utseende.

RÖTT
Passion, partnerskap
spetskompetens och
innovation

BLÅTT
Trygghet och stabilitet,
seriositet.
Affärsområde Medical

GRÖNT
Växtkraft och miljö
Affärsområde Food

ORANGE
Kreativitet

MOSSGRÖN
Långsiktig tillväxt, en
partner att växa med.

Röd

PMS Pantone 485
CMYK 0 - 97 - 100 - 0
RGB 255 - 0 - 0
HEX #FF0000

Blå

PMS Pantone 286
CMYK 100 - 68 - 0 - 0
RGB 33 - 78 - 146
HEX #214e92

Grön

PMS Pantone 397
CMYK 10 - 0 - 100 - 15
RGB 200 - 193 - 7
HEX #c8c107

Orange

PMS Pantone 716
CMYK 0 - 47 - 91 - 0
RGB 255 - 133 - 0
HEX #FF8500

Mossgrön

PMS Pantone 323
CMYK 100 - 0 - 38 - 47
RGB 0 - 96 - 96
HEX #006060

Tips! Färgprofiler

Använd rätt färgprofil till rätt produktion. CMYK används i regel till trycksaker så som broschyrer eller tidningsannonser. RGB används för visning på skärmar, till exempel hemsidor eller sociala medier. PMS används för mer nischade tryckproduktioner. Exempelvis kan det användas vid tryck av skyltar.